top of page

allmänna villkor

ALLMÄNNA VILLKOR - SLUTKONSUMENT OCH ÅTERFÖRSÄLJARE

 

Service av vitvaror

 

1. Vid ett första besök felsöker serviceteknikern för att lokalisera problemet, går det laga direkt, gör vi det. Krävs det reservdelar så återkommer DSP med offert för reservdel inkl kostnaden för återbesök.

2. Prislista

2.1 Läs mer om krav för RUT-avdrag:

https://www.skatteverket.se/foretag/skatterochavdrag/rotochrut/gerarbetetratttillrutavdrag.4.2ef18e6a125660db8b080001531.html?q=Rut+avdrag

 

2.2 Servicebesök debiteras enligt DSPs prislista. Ett servicebesök innefattar utkörning, inom 30 km från vår närmaste serviceverkstad, inklusive 45 minuters undersökning/reparation.

2.3 Extra arbete debiteras löpande enligt DSPs prislista per påbörjad 30 min

 

2.4 Pris för eventuella reservdelar varierar och ges via offert.

 

3. Kundens ansvar

3.1 Kunden ansvarar för att skydda golv och omgivning fram till arbetsplatsen. DSP skyddar golvet vid serviceplatsen, 1x1m. Skyddsskor används av vår personal vid leveransen/installation/service då det är ett krav från försäkringsbolagen.

4. ​Eventuell avbokning/ombokning ska meddelas DSP på order@dinservicepartner.se eller 010-185 16 00 senast kl 16.00 med minst en hel arbetsdag (måndag till fredag, röda dagar håller vi stängt) innan planerad besök. Om avbokning/ombokning görs för sent eller arbete inte kan utföras eller fullföljas, och ansvaret ligger på kunden, återbetalas inte kostnaden för bokat jobb.

5. Våra tekniker utgår från:

5.1 Klippanvägen 2, 26271 Ängelholm

5.2 Stenhusvägen 13A, 269 36 Båstad

5.3 Kristinebergsvägen 13, 30241 Halmstad

5.4 Sandgatan 40, 311 75 Falkenberg

6. Vid bokning godkänner kund följande: Jag, kunden, bekräftar att jag har läst och förstått priserna för servicebesök hos DSP. Jag förstår att det första besöket kostar 895 kr efter RUT-avdrag. (bilkostnad: 200, arbetskostnad 1395kr innan RUT-avdrag) Kopia på bokning och allmänna villkor skickas automatiskt ut per mail till uppgiven e-postadress.

7. Garanti

7.1 Vi lämnar 6 månaders garanti på produktens åtgärdade problem. Detta innefattar ursprungliga felet och inte övriga och/eller nya problem med produkten.

8. Nekad reparation från DSP

8.1 DSP förbehåller sig rätten att döma ut produkten om det inte anses ekonomiskt rimligt att reparera.

8.2 DSP byter/reparerar i dagsläget inga kompressorer

8.3 DSP fyller i dagsläget inte på köldmedier i kyl- och frysprodukter.

8. Övrigt

8.1 I syfte att främja hållbarhet och ansvarsfull resurshantering, förbehåller sig DSP rätten att återta och återanvända delar eller komponenter från de produkter, inklusive luftvärmepumpar och vitvaror, som byts ut eller tas ur drift hos kunden. Dessa återtagna delar kan komma att genomgå en process av reparation, renovering eller återvinning. I enlighet med vårt åtagande för miljön och kvalitet, kan dessa renoverade eller återvunna delar komma att användas för att förbättra och underhålla andra produkter eller säljas som del av vårt sortiment. Denna process möjliggör en minskad miljöpåverkan och bidrar till en mer hållbar användning av resurser.

8.2 Faktura skickas i första hand via e-post. Faktura via brev, eller om e-post inte är angivning i bokningen, debiteras kunden en fakturaavgift om 60kr inkl moms

8.3 Ingen retur- eller bytesrätt på beställda reservdelar

Uppdaterad: 2024-01-13

bottom of page